Onze Chiro is opgesplitst in 6 afdelingen waarbij telkens kinderen van 2 leerjaren samen komen om zich te amuseren. Hieronder lijsten we deze op en stellen we de bijhorende leiding voor! Klik op de bijhorende afdelingsfiguur om meer te weten te komen over elke afdeling. Voor vragen kan u steeds terecht bij de hoofdleidsters, maar uiteraard ook bij de afdelingsleiding.

Op zondag spelen de leden per afdeling spelletjes die geschikt zijn voor hun leeftijd. Afhankelijk van de afdeling, zijn er dus andere spelen en eventueel ook meer vrijheid en verantwoordelijkheid.

Voor alle afdelingen wordt er elke zondag Chiro voorzien van 14u tot 17u. Voor de tiptiens, aspi’s en leiding geven we ook avondchiro. Deze gaat door van 18u30 tot 20u30. Ze zijn zeker niet verplicht om na de middagchiro nog te blijven voor de avondchiro.

Kadees
6 tot 8 jaar
Speelclub
8 tot 10 jaar
Kwikken
10 tot 12 jaar
Tippers
12 tot 14 jaar
Tiptiens
14 tot 16 jaar
Aspi’s
16 tot 18 jaar

De leiding

Naast de zes verschillende afdelingen is er natuurlijk ook de leidingsploeg. Dit jaar staan we elke zondag met 18 enthousiaste leidsters paraat om van elke zondag een onvergetelijke dag te maken. Voor de leiding is Chiro meer dan zondag. Elke vrijdag is er de leidingskring, jaarlijkse evenementen om de Chiro financieel recht te houden, de lokalen onderhouden en opknappen … Uiteraard gebeurt dit allemaal met de nodige portie sfeer en plezier.
Als je ’t ons vraagt: CHIRO!